onsdag 28 maj 2008

Inga gardiner


Hade en timme på mig i går morse innan mötet i Göteborg började. Satt på flygbussen och kollade i mobilen på kartor var de två Indiska butikerna låg. Kom in på den första och gick med bestämda steg mot vita gardiner. En gardinlängd hängde framme men jag kunde inte hitta någon på hyllorna. Spanade efter någon som jobbade i butiken och såg en tjej komma tillsammans med en kund åt mitt håll.
-Jag vill ha två av den här men hittar ingen! säger kunden och håller upp "min" gardin!! Tjejen gick för att leta på lagret och jag kretsade som en svulten gam i närheten - men tyvärr fanns bara den enda visningslängden kvar!

Skyndade mig till femman-huset för att hinna före min konkurrent i fall de skulle finnas där. Jo jag hann först, men inga gardiner fanns...

Så nu får jag nog börja om jakten på gardiner och flytta den jag köpt till sovrummet..

1 kommentar:

NICOLINAS BONING sa...

Typiskt när det är något som man verkligen vill ha...men känner du ingen som bor i närheten av ett annat Indiska?
Här har det inte blivit några gardiner sydda ännu,men jag har iaf tagit fram symasinen ur skrubben och stoppat i kontakten i väggen...fniss...men där tog den lusten och orken slut:-)Hälsn/Birgitta