lördag 24 maj 2008

En sån´dag det blev...








För att citera Olle i Pistvakt; -En sån´dag det blev!" Började med frukost som avslutades med näsblod. Det är ju inte första gången så blodstoppare fanns i medicinlådan. Efter stund kändes det bra så vovven och jag gick ut i skogen. Efter en km känner jag att det börjat kännas fuktigt runt nosen så jag tar ett foto med mobilen och kan se att blodstopparen inte längre kan sköta sin uppgift! Hem med raska steg med blodet droppandes.. Träffade dotterns klasskompis som såg lite förvånad på mig innan jag hann förklara..




Hem och vänta en timme. Så slutade det äntligen och jag styrde stegen ner till stan för att köpa gardiner på Indiska. Har letat några veckor efter paneler i rätt turkos/grå/grön nyans för att passa nya randiga tapeten, men gav upp och köpte ett par traditionella vita gardiner på Indiska, för att se hur det skulle bli. Testade och bestämde mig för att satsa på dessa över sommaren - men - det fanns inga kvar!! Torsdag fanns flera men lördag helt slut! -Jag ska till Göteborg på tisdag och hoppas det finns där!!!




Skulle premiärklippa gräset men det var helt slut bensin i både klippare och reservdunk..




Gick in och skulle sätta upp den andra gardinvåden i alla fall - och helt plötsligt tappar jag balansen och faller i slow-motion ner över en fåtölj, mot soffbordets vassa hörn och tar gardin och gardinstång med mig i fallet.... Men jag gjorde mig i alla fall inte illa, hade bara en rusande puls och blev rätt skärrad över hur det kunde ha slutat! Fåtöljen däremot gick det sämre för, ett ben gav vika och botten på fåtöljen gick sönder!





Eftersom jag har betongväggar blev det en häftig krater där skruv och plugg rycktes ut så jag har fått fylla igen kratern och få försöka få upp eländet i morrn...




Tror det är bäst att jag bara sitter och ser schlager och Stanley Cup i kväll/natt....




Inga kommentarer: