måndag 19 maj 2008

Äntligen

Till slut har Europamöblers mediabänk Pallino hamnat hemma i mitt vardagsrum! Efter att ha trånat i nästa ett år är den på plats. Jag har väntat och väntat på möbelreor och jubileum och festivaler o s v men aldrig har varken Pallino eller drömsoffan Dialog varit med bland de utvalda föremålen för prissänkningar! -

Nu får jag istället undvika reaannonserna så den inte kommer på utförsäljning....

Jag hade nog förväntat mig att den skulle komma i det närmaste ihopsatt (med tanke på prislappen) eller i alla fall med en enkel instruktion.. men icket! En otroligt rörig brux på franska/tyska/engelska som bara gav vaga ledtrådar. Ett gäng pryttlar blev över och några fattades...så den som talar illa om IKEA vet inte vad de talar om. Där är bruksanvisningarna MYCKET tydliga, glada figurer visar hur man gör och inga bokstäver behövs! -Tack Ingvar!

Efter att ha skruvat tre kvällar i rad (enligt vad jag kunde utröna av bruxen skulle det ta 15 minuter HA HA HA!!) så baxade jag och sonen upp min gamla tunga TV på bänken. Så hyfsat bra ut. Kvällen efter skulle jag flytta bänken 40 cm i sidled och vad händer? Jo benet mitt under ger vika och hela bänken tar formen av en hängmatta!! Hjälp!! Sätter in ett gäng böcker under för att få betänketid och baxar över tjock-tv:n på en pall - vingligt! Gnuggar igång hjärncellerna och springer ut i garaget och hämtar domkraften! - Bra kvinna reder sig själv! : )

Inga kommentarer: