torsdag 22 maj 2008

Charlotte Perelli


Charlotte Perelli har just avslutat sitt uppträdande med Hero på den serbiska scenen och visst håller man tummarna, men man vet ju också hur det brukar sluta; öststaterna röstar på varandra och vi segertippade västeuropéer sitter med tappade hakor och undrar vad som hände?!?
Måste väl erkänna att jag inte är speciellt förtjust i Hero. Tycker nog att den är lite av en dussinvara, för min del kunde gärna de überpositiva tvillingarna Rongedahl (?) fått representera oss. Men... jag är djupt imponerad av personen Charlotte Perelli! Jag skulle också vilja vara en sådan människa med stenkoll på allt! Läser man om henne har hon 100% kontroll på allt från makeup till kameravinklar och vilka stövlar barnen har med sig till dagis...
Själv försöker man göra ett bra jobb, se till att barnen har någorlunda rena kläder efter säsong och plockar undan de värsta dammråttorna. Listan med allt som egentligen skulle ha varit gjort är som Sisyfos sten som jag försöker rulla framför. Ett steg fram och två tillbaks. Men det är nog bara att bita ihop och inse att så är det för de flesta - utom Charlotte...

Inga kommentarer: