tisdag 29 april 2008

Olika intressen

bilden från öppning av butiken (foto:www.norran.se)

Sonen har köat hela natten, från kl 01.00 utanför tvspelsaffären för att bli en av de första med nya Grand Theft Auto IV.... Alldeles för uttröttad för att orka med skolan gick han hem och spelade i stället.. Därför hittade jag en djupt sovande tonåring i min säng när jag kom hem från jobbet! Nu kanske någon sitter förfärad över hur lätt jag tar på en dags skolkande - men jag måste nog hålla med honom - efter att inte ha skolkat en lektion på 9 år och ha toppbetyg i stort sett alla ämnen så kan en dag av "lättja" vara förlåten..
Men frågan är vad skulle kunna få mig att köa utomhus 9 timmar?
-Har funderat på biljetter till konsert eller sportevenemang - men inte! Designerkläder på HM - knappast, -även om det skulle fresta litegrann. Superbilliga biljetter på resor - tja möjligen.. Men det är nog bara att konstatera att med åldern blir man bekvämare och har kanske också tappat gnistan att bli så exalterad över en ny pryl. Synd egentligen..

Inga kommentarer: