söndag 27 april 2008

Söndagslunk


Började söndagen med en rejäl skogspromenad med vovven. Som tur var tog jag rejäla skor för det är rätt blött ute i naturen på vissa ställen. Kom hem efter en timme med en smutsig och trött hund som till sin förfäran hamnade i badkaret!

Sedan blev det slipning av dörrkarmen till vardagsrummet. Jag körde med värmepistol på lördagen så det var bara att snygga till lite. Hann också måla ett varv grundfärg. Tänkte vara lite crayzy och måla dörrfodret någon annan färg än vitt men det visade sig att inte ens COOP hade annat än vitfärg så det får vänta tills i morrn. Tänkte mig en brun nyans som kan matcha den tvärrandiga tapet som jag hoppas kommer upp på väggen under veckan.

Förmodligen är man helt ute som fixar en fondvägg nu men jag kunde inte låta bli att följa impulsen att få lite liv på väggen. Att tapetsera hela vardagsrummet känns inte lockande just nu, det är ju rätt stort eftersom det är i vinkel så det är både tidsödande och dyrt så en omodern fondis får det bli. Före och efterbilder kommer när tapeten kommit upp!

Inga kommentarer: