lördag 19 februari 2011

På turné..

Första helgen i den här månaden åkte jag ju ner till Sthlm. Vi hade ett butikschefsmöte på söndagen och ett möte för alla försäljningschefer må-tis. Lördagen checkade jag in på Clarion Sign hotell vid Centralen. Rummet var fint men det som överraskade var konferenslokalens toa!
Bilden gör inte alls rättvisa åt synen, hade bara mobilen med. Allt var i svart här inne! Handfaten består av en lutande svart marmorskiva, toarullarna, till vänster, som ser ljusgrå ut är svarta - och parfymerade!! Man kunde köpa dem i receptionen - i presentförpackning! 150:- för en trepack..


Måndagsmorgonen åkte vi buss till konferenshotellet Marina Tower. Ursprunget är en gammal kvarnbyggnad från 1890. Vårt rum var inte klart när vi kom så jag lämnade mina saker i min kollegas rum;

Mer svit än rum... tyvärr visade det sig att mitt rum var betydligt enklare och mindre..

Tv:n på bilen är en spegel på baksidan och går att snurra.

Men utsikten var lika vacker; Waldemars udde och Djurgården...

Vår moderator under de här två dagarna var Paolo Roberto. Jätteduktig! Han hade också ett pass när han berättade om sitt liv som inte varit någon Svensson-variant precis.
Mest skratt fick han då han berättade att han kommit fram till vem som ska spela honom i den amerikanska versionen av "Flickan som lekte med elden"....
Kravet; en kortvuxen italienare..
Paolos gissning....- Danny De Vito ; ))



1 kommentar:

Tjärnlund-Lindgren sa...

Oj vad fint! Vill också få en sådan jobbresa ;) Blev fint, det lilla kryp-inet.