onsdag 9 februari 2011

Fast i Glamourträsket??

För länge länge sedan, 1987, började en tvserie som jag tyckte var riktigt dålig... Men den fortsatte och nötte på tv:n och för några år sedan började jag titta lite - och nu är jag fast!
Mina barn tyckte att det var förskräckligt att jag såg sådan smörja men nu är frk J t o m mer beroende än mig! Även sonen hänger med, även om han bara ser en scen var fjortonde dag ; ) Men eftersom man behållit samma karaktärer och i stort sett samma skådisar hela tiden är det rätt enkelt att förstå handlingen även om man missat ett eller ett dussin avsnitt ; )
Naturligtvis är det Glamour jag skriver om. Hörde idag på radion att de just i dagarna firat att de spelat in det 6000:de avsnittet! Ett avsnitt tar en dag att spela in och det är visst otroligt snabbt i den branschen. Det är kul att kolla på riktigt gamla avsnitt så här bjuder jag på lite bilder från början av serien och nytagna för jämförelse...


Brooke och Ridge, de har varit gifta 5-6 gånger, hon har också varit gift med hans far och hans bror....


Eric och Stephanie, grundarna av familjeföretaget Forrester som serien kretsar runt. Han gifter sig då och då med unga modeller, sedan kommer han tillbaks och gifter sig med Stephanie igen.


Taylor, hon har också varit gift med Ridge flera gånger men blir alltid brädad av Brooke. Vilken grej när hon dog i en trafikolycka och sedan kom tillbaks flera år senare! -En rik arab hade kidnappat hennes lik och lyckats få liv i henne. Där var hon fången i flera år....-mest fantastiskt är att när hon kom tillbaks hade både bröst och läppar ökat i omfång rejält! ; )
Så nu väntar vi bara på nästa 6000 avsnitt!! ; )

4 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

*skrattar*

Visst är det konstigt vilken makt tv:n kan ha över oss!

Har inget som jag följer slaviskt... just nu iaf ;)

Kram Mimmi

Yasmine sa...

Hejsan, på min blogg får du film tips varje dag med dagen trailer, om du vill ha en länkning så kan du tävla genom att ge ett film tips i dagens trailer inlägget, mer info finns på min blogg. :)
Pussar och Kramar
//LadyYasmine

Helenas Hem sa...

Hahaha ja vilken härlig serie. Jag har inte följt den, men har kollat såklart ibland.
KRAM

Anne sa...

Hahaha - underbar resumeè - jag har inte tittat på många år men antar att samma saker händer igen men att lite fler människor blir inblandande :)Roligast är att "Taylors" bröst och läppar har svällt, något som syrran påpekat men jag själv missat.
Ha det bra i kylan!