lördag 29 maj 2010

Hemma till slut

Nu har vi kommit hem från våra dagar i hufvudstaden! Gissa om två tanter har haft ont i fötter och ben på kvällarna! ; ) Massor med shopping, fika och annat gott.. Jag var tvungen att hyra in min necessär i syrrans resväska i morse när vi packade - min gick knappt att stänga..
Hemresan gick som det ofta går för mig - flygkaos... När vi kom till incheckningen såg vi att flighten var inställd. Personalen verkade jätteförvånade och var inte alls beredda på hur de skulle hantera oss... Varken vi eller övriga medresenärer hade fått mail eller sms om att vi inte skulle få oss hem. Efter en massa strul fick vi rusa till ett flyg till Arvidsjaur, med mellanlandning i Lycksele. Sedan fick vi sitta på den egentligen stängda flygplatsen och invänta min snälla svåger som ställde upp och hämtade oss. En resa på 2x17 mil!!
Jätteroliga flygplatsen i Arvidsjaur....

Återkommer senare med lite inköpsbilder... Nu blir det Schlager för hela slanten!

3 kommentarer:

Sara sa...

Tack! :)
Tur att ni fick er hem iaf :)

Ingrid sa...

Ahs vilet eländet med flyget. Tur att ni ändå kom er hem då.

Ben & Jerrys är livsfarliga, men SÅ goda :0)

~Livet i byn

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Så typiskt, men det kanske väger upp lite med all trevlig shopping :-)

Ha en mysig söndag, kram Lina