lördag 15 maj 2010

Djurliv

I dag har vi haft släktkalas igen.. ;) Vårmånaderna består av kalas... Förra helgen var det sonen som fyllt 18 och idag firade vi min syster (dryyyygt 18 )några dagar för tidigt.
Massor med gott fika och god mat. Både min och mina föräldrars bil fick sig också en rejäl omgång med polish och vax.
När vi skulle fika på altanen hade den här lilla gynnaren tagit plats! Sonen lyfte ut honom, om du ser på bilden och ser att det är ett finger han sitter på så ser du att han inte är så stor ; ) De här kopulerande rackarna hittade jag i min blombänk.... De är så vackra; alldeles klarröda
-men i morrn är de heldöda (ha ha - det rimmar)
Det är liljebaggar som väldans effektivt gnager hål i mina blommor så tyvärr måste man ta till hårdhanskarna för att få behålla blommorna..


2 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, det är väl det som är det värsta med våren: alla kryp som vaknar! Blä! Men man kan hoppa över dem...jag har provat :-)

Ha en mysig söndag, kram Lina

Anonym sa...

Jamen det var ju snällt att de fick en dag på sig att kopulera innan de blev dödade. Hur tar man föresten kål på såna där ? Har hört att de nästan är omöjliga att få bort om man fått dem i rabatten.
Vad var det för ödla du hade på bild ?
// J:son