söndag 28 november 2010

Första advent

Vi "firade" advent på Ikea i Haparanda idag ; ) Jag o syrran hade bokat resan för flera veckor sedan och tänkte inte då på att det var både första advent och skyltsöndag idag.
Lite kaos blev det i kassorna på em då man plötsligt inte kunde betala med svenska kreditkort! En enda bankomat fanns utanför IKEA så gissa hur lång den kön var - i minus 18 grader...
Men det löste sig till slut ; )
Jag tycker den här modernistiska granen var jätteläcker! Och garanterat barrfri!
Den är gjord för utomhusbruk men jag undrar vart man kan hänga den ute?? Möjligen i något träd...
(Ni får ursäkta bildkvalitén men den är tagen med mobilkameran..)

9 kommentarer:

Tjärnlund-Lindgren sa...

Oj den var rasande grann. Skulle passa fint till vårt hus. Om man kunde hänga upp den i en stjärna ... Tack för erbjudandet att lämna en ikea-beställning förresten :)

mo sa...

Ja då kan det lätt uppstå lite panik kan jag tro...O så kallt att stå o köa i 18-...brrr. Här är det inte så kallt, några minusgrader, men snö har vi fått..massor, vackert som tusan, kramar på dig

Villa Vinkelhaken sa...

Förstår att de kan bli lite panik då! Usch för att stå i lång kö i -18 grader.

Ha det bra!
Kram Jenny

Millygarden sa...

Vilken häftig gran!

har designat en gran jag med som jag snart ska börja lansera!

kram Marina

Handgjorda drömmar sa...

Granen var ju kanon - men som du skrev - var hänger man den??
Inget vidare att behöva stå i kö i den kylan...
Här har vi haft -13 grader idag och det tycker jag var issskallt :)
Må så gott//Marie

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Brrrrr det lät kallt! :)

Häftig gran!!!
KRAM

Ingmarie sa...

Från Ystad till Haparanda!
Det är några mil mellan oss vill jag lova....men vinter har även vi med besked.
men inget konstigt egentligen eftersom det är i Sverige vi bor!
men visst längtar jag till värme o bad!

Stora kramen från österlen

Ofelias Hus sa...

Grattis!

Du har vunnit 1:a pris i min tävling!

Kram,
Anette

Ofelias Hus sa...

Jag glömde...kan du vara snäll och skicka din adress på min mail...
anette@ofeliashus.com är mailen...

Kram,
Anette