onsdag 24 november 2010

Det blir kanske jul ändå...

I takt med att ryggskottet börjar ge vika kryper julpyntet fram.. Stjärnorna i fönstret ger ett mysigt sken - men för lite för att man ska kunna läsa - ialla fall om man är 40-plussare... ; )
Ett par hyacinter i köksfönstret väntar på att få börja dofta


Och ett par på skoskåpet också..


En ny krans på dörren som visar gnistrande snö och kyla, julkransen får vänta någon vecka till..


En liten gran på trappen väntar på att frk F ska smycka den, tills vidare är den prydd med "natursnö" - alldeles gratis ! ; )




Belysningen på pelarna äntligen på plats, och stjärnorna i fönstret


6 kommentarer:

Tjärnlund-Lindgren sa...

Vad fint det blev. Riktigt mysigt. Du är duktig du :)

Dicksonska våningen sa...

Vilken adventsstämning du har fått till!
Jag skulle egentligen hängt upp mina granslingor med ljus också men en hade slutat fungera så jag väntar tills jag ordnat med en ny. Måste ha två för att det ska bli bra...
Entrén är jättefin - speciellt med Välkommen-texten. Ser att den klara kylan och blåsten bra :)

Kram Annika

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du gjort!
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket mysigt sken det blir av slingor och stjärnor! Och så söta hyacintkrukorna är.

Tyvärr var serviceboxen redan tömd av någon annan. Så bra att ni kan plocka kläder i er skog.

Trevlig helg!
Agneta

Sara sa...

Så mysigt! :)
Jo, det är svårt att få till det så att det blir bra...som tur är så är belysningen redan på plats, tycker att det brukar vara den som är svårast! ;)

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

MYSJULIGT hemma hos dej nu. Så fint.

Ja ang välling...det kan ju faktiskt bli så att hon fortsätter vägra. Men det måste ju bli bökigt? iaf när hon är liten och jag slutar amma? ja....eller så får jag fortsätta amma i all evighet. *skratt*

Ha en skön lördag!
KRAM