tisdag 21 september 2010

Val 2010

bilden lånad från delicouslife.blogg.se

Känner mig bedrövad över valresultatet. Det må vara att det block jag röstat på inte fick majoritet, men det som gör ont är att SD kom över 4%
Hör och ser hur ungdomar tycker att "SD har väl rätt schyssta tankar", "de säger ju inte alls att de hatar invandrare"....
Nu är det vår, vi vuxnas, gemensamma uppgift att förklara för de yngre. Vi som kan vår historia och som med erfarenhet lärt oss läsa mellan raderna och inte längre är så blåögda. Vi som förstår att ett parti som så sent som 1996 bestämde att man inte får bära nazistuniform på partimötena kanske har något att dölja fortfarande..
Känner stolthet när sonen på min fråga om vilka han röstade på, i detta sitt första val, svarar; -jag är egentligen inte så insatt så jag röstade bara för att ge SD en motvikt.

Inga kommentarer: