tisdag 7 september 2010

Tråkjobb...

Jag vet inte hur det går till egentligen... Saker som man ser varje dag upptäcker man plötsligt har förändrats utan att man sett det... -låter inte riktigt rimligt..

Mitt garage ser vi från köksbordet och direkt man kommer upp på infarten. Ändå upptäcker jag plötsligt att färgen på stuprören och hängrännorna börjat flagna - rejält! Visserligen är det många år sedan sonen målade dem, ett av hans första "jobb" men ändå!? När hände det?


Så söndagförmiddagen ägnades åt att skrapa. Lite" otänkt" var jag som började när jag kom hem genomsvettig efter en ruschig skogspromenad i fint väder. Alla små vita flisor som skrapades bort fastnade i fuktigt hår, kläder och ansikte ; )


För att det skulle bli lite, lite roligare passade jag i alla fall på att byta färg på stuprör och hängrännor. Så nu ser i alla fall jag att något hänt, ...förmodligen ingen annan... ; )





1 kommentar:

Tjärnlund-Lindgren sa...

Joho, jag ser! Och det blev kanonsnyggt. Det är ju sånt där man kan missa, ögat vänjer sig med det, bra gjort!