onsdag 11 augusti 2010

Synen blir sämre och sämre på nära håll - men bättre och bättre på långt håll! Vet inte om det är "av sig självt" eller om mina cellgifter och transplantationen som gjort att jag fått sämre syn på kort tid... Ville inte köpa nya glasögon så länge jag inte hade något hår, men nu när jag har några centimeter kan jag inte vänta längre.


Har köpt några par läsglasögon på ICA men tycker inte att de funkar. Nu i måndags var jag till optikern och hon förklarade att jag har så olika synfel på mina ögon, dessutom skelar jag lite och har brytningsfel så billighetsglasögon är bara att glömma.

Lånade hem sex olika bågar. Det blev snabbt bara två kvar när jag och barnen röstade. Tyvärr var de som var lite snyggare inte lika sköna..När jag kom till optikern för att återställa bågarna hittade jag denna röda. Den var jätteskön men fanns bara i rött plus en massa konstiga färger. Bland annat med lila runt ögonen och gröna skalmar!Den här från MaxMara gillade jag också men barnen tyckte den var tråkig...

Så det blev den här från Michael Kors. Kanske lite tråkig - men jag föredrar att kalla den stilren ; )


Blir spännande att lära sig använda progressiva glas!

1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jag tyckte det var ett bra val! Stiliga! Ingen rolig utgift med glasögon, men vad ska man göra? Peppar, peppar så har jag fortfarande bara "svaga" fel så jag kan klara mig utan. Har haft "ögon" i omgångar, men hittar inte riktigt rätt så nu väntar jag tills jag famlar i mörkret :-)

Ha en mysig helg!
Kram Lina