måndag 16 augusti 2010

15 seconds of fame

Vi har varit i Göteborg to-lö. Jag skulle dit och jobba så vi passade på att åka alla fyra nu medan det fortfarande är sommarlov.
För första gången reste vi med tåg. Sovvagn bägge vägarna, med egen kupé. Det var skönt att få egen kupé när resan tar 16 timmar. Himla skönt att vaggas till sömns på ett tåg!! Vi sov jättegott allihop.
Vi hade tur att det var Kulturkalaset i Göteborg. Har inte hört talas om det tidigare men hela stan var fylld med aktiviteter. Det var clowner och akrobater på varje torg, lindansare, eldslukare, barnteater och musiker överallt. Hörde t o m att man kunde pröva att smaka krokodilkött i ett matstånd!
På fredagskväll gick vi upp till Götaplatsen eftersom man sände Demokratifesten på SVT. Då vi lyssnade till Björn Ranelid, som jag inte alls gillar, fick jag ett sms från min syster som sa att jag varit med i rutan! Naturligvis kikade vi på reprisen när vi kom hem ; )


Inga kommentarer: