lördag 21 december 2013

Äntligen

Äntligen kom jag till skott med tapeten på tv-väggen! Jag var ju så less på den tvärrandiga tapeten så en cover-up kom upp rätt snabbt - men ingen tapet...
Frk J var bestämd med att det inte fick vara några växtmotiv på den - så väldigt många av de nya kollektionerna gick bort... Kikade också på en fototapet med motiv av tunna papper i milda färger - men frk F tyckte att det blev för många fyrkanter framför tvn.... Tur att sonen inte var hemma - tre viljor räcker alldeles...
Till slut var vi alla så less på velandet så tjejerna bad mig bara ta ett beslut nån gång - och julen kom med stormsteg

Då kom jag ihåg att jag sett en fin tapet i ett reportage i en tidning - och hittade tapeten Karlslund från Boråstapeter 





Så nu är golvet slipat, betsat och lackat
Golvlisterna är vitlackerade och på plats
Fondväggen klar
Julgranen på plats med glitter och belysning och strax ska pyntet upp!


Så nu kan jag sätta mig i soffan....

1 kommentar:

På landet vid havet sa...

Åhhh så fint! Den tapeten har vi i hallen och å vad jag gillar den!
God Jul!
Kram Mia