torsdag 29 augusti 2013

Tomt på min tomt

Nu är det gjort - känns lite grann som att avliva ett husdjur som man vet är sjukt...
-Fast lite lättare 
Här klättrar sonen upp och fäster en draglina högt upp

Det är eken på min gård som kapats ned och nu ligger i högar på gräsmattan.
Det känns dumt att ta ned den eftersom det är väldigt ovanligt med ekar på våra breddgrader, men den har inte mått bra de senaste 7-8 åren. En sommar kom knappt några blad och åren efter det har det alltid funnits döda kvistar här och där. 
Nu var nästan halva död så den var ingen prydnad längre.

Svågern hanterade motorsågen och jag o syrran slet i linan och bar grenar.
Tack för hjälpen!!
Jag skulle så gärna vilja såga upp stammen till ett par plankor som jag kan bygga en hylla eller något av, men vart gör man det?
Är det någon som har ett tips på ett litet sågverk som kan fixa plankor av en ekstam??


Inga kommentarer: