tisdag 13 augusti 2013

Nytt projekt på G


Känner du mig så vet du att jag alltid har minst ett projekt på gång.
Nu när altanräcket är klart har jag börjat på något jag länge haft i tankarna...
Mitt hus, som är från 50-talet, har s k gabondörrar i bottenvåning och övervåning, men i källaren har man snålat vid bygget och återanvänt gamla dörrar - till min stora glädje ; )


Nu har jag påbörjat en renovering av den som var i bäst skick. De hade alltså spikat fast unitskivor på en gammal spegeldörr i gedigen furu! -För att ge den ett modernare utseende...
-Tänk vad tycke o smak förändras genom åren...

Så nu har jag ryckt bort skivorna - och fyndat gamla tidningar från 1949 - plockat bort otaliga småspikar och värmt bort färg i flera lager

I kväll har jag börjat spackla så snart blir det dags för det roliga -att måla!
Återkommer med bilder när den är klar!




Inga kommentarer: