söndag 1 september 2013

Tur med djur..

Fredagmorgon styrde vi bilen mot Borlänge igen. Dags att skjutsa sonen till Boomtown...
Måste erkänna att jag gruvat mig lite för resan, frk J som äntligen har körkort ville inte följa så jag var ensam som chaufför.
Men det gick bra - alla 1 514 km!
När vi på hemvägen passerat Robertsfors för en halvtimme sedan bröts radiosändningen för en varning att en älgolycka inträffat på E4:an - så den måste ha skett minuterna efter att vi passerat! -Vilken otrolig tur vi hade!!!


I morse gick jag och vovvarna vår långa promenadslinga i skogen. Vi stannade till en liten stund och njöt av utsikten och när vi skulle gå igen började Dixi morra. Inte som hon brukar om en annan hund är  i närheten utan djupt och mörkt.... Jag och Milo började går och jag fick ropa flera gånger innan hon kom efter oss.
Senare idag har jag fått höra att man sett en björn i området i helgen...

Inga kommentarer: