måndag 7 januari 2013

Jul lite till....


Jo jag vet - de flesta av er har börjat städa ut julen - granen står i drivan eller i en kartong i förrådet
men här står den kvar några dagar. Fick en så fin gran som mamma huggit - alldeles perfekt i höjd och omfång, kottar på grenarna och barrar inte alls. Vill inte alls ta ut den - men nästa måndag hämtar Skellefteå Kraft upp julgranar - så då är det praktiskt att den står i drivan. -Missade det förra året så då fick jag såga den i bitar för att kunna forsla den till tippen själv ; )



Har ju inte heller visat mina julklappar! De som köpte mina klappar kände mig rätt väl...



Stora hockeyintresset speglas i Jonas Fahlmans nya bok och en ny snygg tröja att ha på matcherna 


..och att jag är en riktig anglofil syns väl på mitt fina iPhoneskal och filmfavoriten ; ) 


Men stoltast är jag nog över pallen som frk F gjort på slöjden! Benen är gjorda av björkgrenar och sitsen har hon fixat till med stämjärn - cool!!


Den här vackra damen fick jag av mamma och syster!

1 kommentar:

På landet vid havet sa...

Vilken vacker gran! Förstår att du inte vill kasta ut den. Våran får också stå kvar några dagar till, det är ju sååå mysigt med jul!
Kram Mia