måndag 28 maj 2012

Mors dag...

..blev lite av Fars dag - men inte i en positiv bemärkelse.. -Tidig på morgonen ramlade min pappa och det visade sig att han brutit lårbenshalsen...
Det blev ambulans och inläggning. Eftersom han äter hjärtmedicin kunde de inte operera förrän idag.
Det känns orättvist att han skulle måsta råka ut för denna olycka, med tanke på att han nyss fått operera sina bägge knän och fått tillbaks rörligheten efter många långa år av smärta.

Jag skjutsade hem min mamma som åkt med ambulansen - 5 mil enkel väg nordväst och direkt till frk F:s fotbollsmatch 5 mil sydväst om stan. Det blev drygt 20 mil i ett svep - men är ju ändå lugnt jämfört med förra helgens resa...


Efter sjukhus, skjutsning och fotboll avrundade vi med hämtpizza ; )
Jag fick 3 paket av barnen!!! Har nog aldrig fått så många förut!
Ett fint miniväxthus som väntar på att fyllas med söta små växter


Dessutom ett roligt knivblock och en bra kökskniv. Knivblocket är fyllt med någon slags fiberstrån som gör att man kan sätta knivarna hur som helst, har aldrig sett något sådant förut ; )

4 kommentarer:

Johanna sa...

Dem var du värda :')

Ingmarie sa...

Oj då!
Nu blir du som kung Arthur"svärdet i stenen"!
Men huvudsaken är att allt går bra....för både mamma o pappa.
Tur att de har dig kan man ju säga,eller hur`?

Kramen på sig goa du

Mycket annat & lite betong sa...

Det var ingen bra början på Mors dag! Vilken otur med din pappa.
Men roligt att du fick fina paket av barnen! Så fint växthuset är.

Ha en trevlig helg!
Agneta

PS. Om du vill låna sonen så skickar jag honom mot postförskott!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Jättelänge sedan jag var här! Det hände grejer hela tiden ser jag :-)

Så tråkigt för din pappa, hoppas att han repar sig snabbt!

Må så gott!
L