lördag 19 maj 2012

En bilresa...

 Jag brukar alltid vara kass på att komma ihåg att ta ut semesterdagar på klämdagar, men den här fredagen hade jag för en gångs skull gjort det. 
Nu blev det ingen slöarhelg med sovmorgnar utan i stället en långtur med bilen.
Sonen hade för andra året sökt in på Boomtown i Borlänge och blivit kallad till audition och intervju!
Så torsdagmorgon satte vi oss i bilen och påbörjade resan som visade sig bli 150 mil lång!...

Vi kom fram till Borlänge strax före åtta på kvällen och sökte upp en sportsbar där vi fick se Tre Kronors förnedring - men i a f med god mat...
 När sonen var på intervjun knatade jag till den berömda Kupolen för studiebesök. Lokalen är ju häftig men utbudet lika tråkigt som alla gallerior i vårt avlånga land; Bik Bok, Carlings, The Phonehouse, MQ o s v.... Inga inköp för min del.
När sonen var klar styrde vi hemåt, det blev stopp för lunch på Ikea i Gränby, -där jag blev kär i ett skoskåp som sedan inhandlades i Sundsvall ; )

I dag har några timmar ägnats åt detta;


OGRÄS!!!  Ja ni ser ju hur stenpartiet vid altanen såg ut...


Men som ni ser är det nu rensat och så även nästan alla rabatter.
Skööönt!




Inga kommentarer: