söndag 29 januari 2012

Här kommer lite bilder från mitt nya, nytapetserade sovrum;
Det är rätt stort så jag fick plats med soffan från min barndom, som jag klätt om

Rätt skönt att ha en vrå att sitta och läsa i när vardagsrummet är ockuperat ; )


Här är garderobsväggen som tidigare användes som rumsavdelare då flickorna delade detta rum. Jag har flyttat den och snedkapat för att den ska passa in. Längst in mot väggen har jag funderat på att platsbygga någon typ av bok/tidningshylla. Garderobsdörrarna ser rätt tråkiga ut nu men jag har inte kommit på vad jag ska göra med dem... tips anyone?

Kuddarna är i silver o grått från förra sovrummet som var ljusgrått. De ska så småningom få fodral i mer passande färger. Någon typ av sänglampa ska upp och gardinerna bytas till mörkläggningsgardiner innan sommaren eftersom jag saknar persienner...

1 kommentar:

Stina sa...

Har sett riktigt snygga tapetserade garderobsdörrar, men få har det varit enfärgade bäggar och färgglada/mönstrade dörrar. Men det kanske kunde bli snyggt med något mörkt?:-)