fredag 11 mars 2011

Hoppsan.....

Vi har ju haft sportlov i veckan. Tisdag tog jag semester eftersom frk F hade fotbollscup och spelade 5 matcher. De vann sin klass i cupen!
I dag åkte jag och frk J till Piteå för lite shopping. Sonen var fortfarande i Amsterdam och frk F hos mormor och morfar.
Dixan tillbringade dagen hos min syster. Vi stannade till och köpte mat på vägen hem men hade väldans bråttom eftersom vår favvoserie Glamour hann börja... Skyndade in från bilen, packade upp maten in i kylen och slog oss ner framför tv:n...
När Glamour var slut stökade vi bort och jag konstaterade att Dixi gått upp för att sova, -hon brukar bli rätt trött av att vara borta en hel dag... Jag smög upp för att se vart hon lagt sig - men hittade ingen hund! Letade och ropade - men ingen hund! ... Öppnade ytterdörren - och där satt en snöig liten hund och undrade varför hon inte fick komma in! Oj - skämmes!!
För er som inte vet vart vi bor så är det i ett villakvarter med rätt mycket genomfartstrafik - så Dixi får absolut inte vara ute själv....
Senare i kväll har jag hämtat upp sonen och hans kompisar från flyget. De har varit i Amsterdam hela veckan eftersom en av dem skriver ett specialarbete om droger..
Vi får hoppas att de tillbringat mer tid bland tulpaner än på "Coffe Shops"...





Inga kommentarer: