fredag 16 juli 2010

London torsdag och fredag

Vi lyckades trixa med den trasiga kabeln så här är lite mer smakprov från vår resa!
Först en bild av mig och min väninna Julia på Mme Tussauds
Torsdag hade jag köpt biljetter till London Eye. De skulle hämtas senast kl 11.00 annars var de förbrukade enligt min voucher. Jag hade räknat ut när vi skulle åka för att komma i tid även om tunnelbanan skulle krångla. Så jag steg upp, dushade och försökte få upp barnen. Satte mig vid datorn i väntan på att de skulle bli klara men fick lite puls när jag såg att klockan plötsligt var 10.15 och vi hade inte ens ätit frukost! -Tills sonen kom på att jag tittat på datorns klocka, som fortfarande var inställd på svensk tid! Puh!! Tidsmarginalerna höll - fastän tunnelbanetåget var rejält försenat..
Vi vågade faktiskt åka London Eye allihop! Frk F har hela tiden sagt att hon inte skulle med men jag köpte biljetter även till henne hemma via nätet. Inte förrän på plats fick hon veta att hon skulle med ; ) Det gick riktigt bra - tror faktiskt jag var mest skrajsen ; ) När vi tog den här bilden var vi nästan högst upp = otäckast.... Som ni ser småregnade det hela tiden. Men det får man väl ta när man är i England. I Londonområdet har det faktiskt inte regnat på 4 veckor så gräset i Hyde Park var alldeles brunt

Här är det uppehåll (med regnet) en kort stund, ser nästan ut som om sonen står utanför vår kapsel! Turen tog 30 minuter


Lite vackra planteringar i Kensigton Palace (ligger i Hyde Park) Slottsträdgården (liksom stora delar av London) renoveras för fullt för att vara fint till OS om ett par år.

I dag har vi varit på museum och kikat på dinosaurieskelett och sedan vandrat omkring i Harrods och facinerats över priser och utbud




Inga kommentarer: