lördag 14 februari 2009





Nu är det Melodifestivalhysteri i stan! Det är andra gången vi fått möjlighet att vara värd för festivalen. Förra gången hade vi möjlighet att få låna in en artist till butiken för att göra en kundträff på kvällen. Vi fick Martin Stenmark som inte var så känd då. Betydligt fler visste vem t ex Jimmy Jansson var - trodde vi... Martin skulle komma till butiken efter 19 men klockan hann nästan bli 21 innan repetionerna var klara och han kunde komma till oss. -Var kunderna i butiken sura? -Nix! Inte en enda en!! Lite kul var att ca 98% av alla var kvinnor, tjejer, flickor.. Butiken var sprängfylld och man kunde inte röra sig.


Martin kom och drog en vinnare i en tävling sedan skrev han autografer och fotograferades i två timmar. ALLA fick autografer och bilder som ville, vilket tålamod! Sedan smälte han mitt hjärta ytterligare genom att ta fram mobiltelefonen för att visa foton på sina barn! Vilken kille!! ; )


I kväll verkar allt peka på att Måns ska bli kvällens vinnare. Vi får väl se... Själv ska jag och en kollega till festivalen med kunder, hade varit roligt att få gå med barnen men biljetterna är ju sanslöst dyra! För mig och barnen hade det blivit nästan 2.000:-.... Nja, vi kan nog ha roligare för pengarna!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Huga, vilkea biljettpriser!!! Men nog har ni lite feststämning i stan kan jag tänka mig.

~Livet i byn

In my house sa...

hej hej.... jag gillar måns,,,, han verkar vara en bra människa!!!! såg honom på diggiloo turnen i somras,,, å han va kanon.... för 3 år sen va jag å några tjejer på melodif,,, när den hölls i vår grann stad!!!!

ha de gottit kram j

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!
Det var ett tag sen jag kikade in. Tråkig att du varit sjuk.

Vi hade oxå Martin på besök i vår stad. (Hans pappa bor och arbetar här, antar att han hade ett finger med i spelet) I vilket fall så har jag aldrig sett så mycket folk på vår Kungsgata! Men kul var det, och himla duktig är han...rätt fager oxå! *ler*

Hoppas du kryar på dig mer å mer för varje dag :-)

Må så gott
L