måndag 9 februari 2009

Insnöad


Under helgen har vi fått vår beskärda del av nysnö! Kombinerat med hårda vindar och 15 g kallt har det varit skönast att hålla sig inomhus. Dixans promenader har varit rätt begränsade..

Nysnön är ju i sig ingen problem eftersom den i stort sett inte väger någonting, mitt återkommande problem är plogvallarna!!

Eftersom huset står i korsningen blir det alltid lite mer snö i vår infart än grannarnas, dessutom håller kommunen på med vatten och avloppsreparationer i korsningen och gatan ovanför så där skottar man bort all snö ..-som istället hamnar hos oss..

I går var frk F som vanligt på fotbollsträningen och när vi kom hem hade vi en prydlig 70 cm vall av isklumpar över hela infarten!! Eftersom jag blött näsblod 4 timmar under natten kände jag inte för att ta i och anstränga mig med skottning, men sonen var fortfarande hos John B så jag och frk J fick ta i!

När jag kom in gjorde jag lunch, dammsög undervåningen och sedan var ALL energi borta! Jag var så totalt slut i kroppen. Lyckades inte få tillbaks någon energi och när jag la mig vid 23-tiden somnade jag omg. Det är nog bara att inse att kroppen inte är ok ännu!

Har pratat med en läkare idag och de har inte riktigt kommit fram till vad som orsakar mina blodförluster ännu. Så jag måste ta fler prover som ska skickas till Karolinska eftersom det finns bättre resurser där. Men han skrev i a f ut lite medicin eftersom de ser att mina järnvärden och järnmättnad var alldeles för låga.

I morse började jag jobba strax före 8. Efter ett par timmar skulle jag rapportera in min sjukfrånvaro och då ser jag på läkarintyget att jag är ju sjukskriven t o m idag! Hoppsan!! Nåväl jag får väl ta ut de 4 timmar jag jobbade en annan dag ; )

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt, hoppas det löser sig...
Jaså ni har så mycket snö, hade gärna tagit lite av den, vår vinter har ju varit under all kritik....kram