fredag 23 januari 2009

Känslor


"Åh jag längtar tills i morrn kväll då det är hockey så man kan glömma plugget" - sa frk J på onsdagkväll. Jag tyckte först att det lät lite roligt men sedan slog det mig att det är nog precis därför som vi går på match!

Vare sig vi vinner eller förlorar så får man garanterat vara både glad och lycklig och arg och upprörd i varje match.

-Man blir arg på ojusta motspelare, inkompetenta domare och missade passningar.

-Man blir så lycklig över snygga mål och passningar, av att se Koskenkorva snurra upp motståndarna och får skrika och jubla med 6000 andra!

Och tack vare det snabba tempot hinner man inte tänka på annat. Jobbtrassel, personliga problem och annat elände får förpassas till någon passiv del av hjärnan i två och en halv timme.

När vi dessutom krossar Modo med 5-0 går man hem med ett leende på läpparn och sover gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dottern är verkligen en hockeyfans, jag är itne alsl intresserad till hennes stora förtret. Men vi delar ju hästarna, så vi har ändå något.

~Livet i byn

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Tack för dina kloka ord, du har så rätt! Tyvärr så är det inte alla som resonerar som vi. Men som sagt: jag går vidare.

P.S Här kör vi FBK så det ryker! Ha ha! D.S

Må så gott, och ha underbar söndag!
Kram L