måndag 12 januari 2009

Grått...

Har varit i huvudstaden i dag och där var det grått och trist och regnade t o m. Träffade kollegor från norra delen av landet och alla utom en var lika risiga och förkylda som mig! Vi hostade, snöt oss och jämförde feberkurvor - jadå - vi jobbade också ; )
Nästan alltid när jag ska sitta på Arlanda en stund brukar jag köpa en bok för att fördriva tiden och i dag blev det äntligen Åsa Larssons Svart Stig, jag hann läsa ca 150 sidor och den är lika fängslande som de andra böckerna. Måste bara inflika att Solstorm var minst lika bra som film, -vilket ju är ovanligt.
I morrn har äntligen Knut namnsdag så då åker julgran och allt krims-krams ut, (ja det mesta åker ner i pannrummet och granen ut i drivan.) Skellefte Kraft har tagit ett bra initiativ i år och vecka 4 kommer de att åka runt och samla ihop granar i tätorten för att ta till förbränning. Jag brukar alltid ha problem med att bli av med granen eftersom sopgubbarna inte tar den och jag inte har någon släp att forsla bort den på - så jag tycket det var kanonbra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så nu har du dragit upp lite mer baciller då ;0) JAg gruvar för att börja jobba i morgon, lär väl bli smittad av nåt nytt elände då antar jag.

~Livet i byn