torsdag 4 september 2008

Konferens

Just nu är jag på konferens med jobbet. Har aldrig varit här tidígare och vet knappt var jag är på kartan... Men jag tog taxi kl 05.20 hemifrån till busstationen, åkte buss till Umeå och flyg till Östersund och därifrån hyrbil till Storhogna där jag just nu är.. Om jag förstått rätt är det "egentligen" en skidort som tävlar med konkurrenterna Sälen och Åre. Men just nu är det ju inte säsong så man får kanonfina priser för en konfrerens.

När jag fick min rumsnyckel och började leta rummet fick jag känslan av ett hotell likt de jag bott på i samband med fackliga kurser i slutet av 80-talet med mycket furu och lite smak. Men surprise surprise när jag låst upp min gulnade furudörr..... här hade de släppt lös en inredare med mycket god smak!! Jag har fotat mitt rum med mobilkameran så kvalitén är väl kanske inte i topp men jag hoppas ni förstår vad jag menar...
Först kom jag till badrummet som hade ett roligt kakel som mest påminde om mönstret på en giraff!! Riktigt läckert men jag tror inte jag skulle vilja ha det, känns lite oroligt..
Här kommer bild av handfatet, bara såååå läckert!!
Och här mitt enkla hörnbadkar - med ett fönster mot "vardagsrummet"...


I "vardagsrummet" var dessa korglampor tända när jag kom in. Jättemysigt sken! Skulle gärna vilja ha sådana hemma - men förmodar att Razzel skulle uppskatta nya klösbrädor lite för mycket - skulle nog bara vara fina en timme eller två....

Här är mitt sovrum.... Mörkbrun halvpanel och målad brun tapet. Ett fönster mot innergården med alla växter och ett vattenfall....

Nu är klockan över elva så ni kan gissa om John Blund påkallar uppmärksamhet.... Ska bara tillägga att maten varit jättegod!, alla kollegor har inte lika fina rum som jag men å andra sidan har vissa balkong och någon egen bastu! Så jag rekommenderar stället varmt - Storhogna
Godnatt!!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vilket läckert hotellrum. Lite lyxigt så där!

~Livet i byn