tisdag 12 februari 2013

Nytt i vardagsrummet!


 "Vi har vita väggar och vita möbler och så det blir lätt att förnya med kuddar och gardiner" - så brukar det stå i alla inredningsreportage. Åsså något om att de blandar IKEA, designklassiker och loppisfynd såklart ; ))

Lite så är det även här måste jag erkänna. Men väggarna i vardagsrummet är bruna i två nyanser och IKEA är rätt dominant som möbelleverantör..

I vardagsrummet har jag länge haft vita gardiner och grå/silver-kuddar i mina grå Ektorpsoffor.
Kände att det var dags för lite värme och såg i en TV-serie ett kontor med orangea gardiner...hmm..
Började leta - men vi är nog inte så många som vill ha den färgen på gardiner, så det var inte tvärlätt att hitta det jag fått på hjärnan 
Men till slut: -Indiska på webben hade det jag ville ha - och Indiska butiken hade kuddar till!


Och så här blev det;





Visst blev det varmt o mysigt!?

Vill du se hur det såg ut innan kan du kika här 


Razzel





Inga kommentarer: