söndag 29 juli 2012

Sista veckan





Det här var min sista vecka av årets efterlängtade semester.
Natten mot tisdag vaknade jag av att hela kroppen skakade, i nästan två timmar... Förstod inte riktigt varför - med feber brukar ju frossan växla mot svettningar men här var det bara frossa.
Till sist somnade jag om men när jag vaknade lite senare kom svettningarna. Sedan tog det 36 timmar innan jag kravlade mig ur sängen!  Då hade jag rejält ont i alla muskler och leder, mest ömma var faktiskt armbågarna!?! Och som grädde på moset ett ryggskott  : (

Frk F och sonen har varit förkylda och har haft lite feber tidigare i sommar så jag antar att det är därifrån bacilluskerna kommer. Reaktionen i min kropp blir nog kraftigare eftersom mitt immunförsvar är så uselt efter transplantationen. Sedan kan jag också gissa att allt tråkigt som hänt i min omgivning de senaste månaderna påverkar inte bara knoppen utan också kroppen...

Inga kommentarer: