tisdag 12 juli 2011

...."Det är bara regn hos mig"....

Nja, citatet från Orup är väl en sanning med modifikation, men just nu vräker det i a f ner.


Vi har ju haft en dryg vecka med en otrolig värme. Upp emot 30+ varje dag, energinivån har verkligen inte legat på topp. Man orkar inte göra något i värmen, tänker att jag gör det i afton då det är lite svalare - men det har varit lika varmt även sent på kvällen. Har sovit med vidöppet fönster men det ger inte så mycket.... Man känner sig lite otacksam när man börjar klaga på vädret -men allt ska vara med måtta! ; )

I går var det lite svalare och jag kände energin börja sitt återtåg. Körde bort skräp till soptippen, tvättade och dammsög bilen, planterade om blommor och avslutade med att bjuda in sköna damer på en surströmmingskväll!
yr.no utlovades regn efter lunch idag så jag o Dixan sprang en vända i skogen på morgonen. Sedan gick vi till sonens jobb och åt en smaskig räksallad. Och när vi kom hem öppnades himlen! Det vräker ner och den bruna gräsmattan dricker glupskt, - skönt att slippa vattna i kväll!



I natt, fem över tolv ska jag o frk J på bio och se sista delen av Harry Potter. Tur att den är så spännande - annars hade det varit problem att hålla sig vaken den tiden ; )


Inga kommentarer: