söndag 24 oktober 2010

With a little help....

Lördagen blev en riktigt effektiv dag! Fick hjälp av min syster med att tapetsera köket klart och min svåger bytte däck på min bil!

I fredags följde frk J en klasskompis hem eftersom de skulle spela in en skräckfilm som ett skolarbete. De skulle filma i mörkret i en gammal skola ute i en by. Hon ville ha hämtning (inga bussar går där efter kl 16...) Jag hade ju inte tid på däckverkstaden förrän nästa fredag så sommardäcken satt fortfarande på, men trodde det skulle vara ok ändå. Tyvärr började det snöa efter lunch och när jag skulle åka till ICA vid femtiden kände jag att jag hade absolut noll grepp med sommardäcken! Kunde nätt och jämnt ta mig uppför backen hem... Det blev frk J:s pappa som fick kasta på vinterdäck på sin bil och hämta henne.. Men nu är bilen som tur var beredd på mer snö!


Vi tapetserade nästan klart. Tyvärr upptäckte vi att en rulle hade fuktskador. Tapeten är vit och det syntes gula blommor av fukt på ca 3 m så det räckte inte... Men det mesta är gjort i a f ; )


Här syns både den randiga tapeten som sitter på de flesta väggarna i hall/kök. Bakom soffan är det något slags blommönster/paisley. Bägge tapeterna från Ecos White Collection.

Nu blir det svårt att bestämma vart och om hyllor och tavlor ska placeras..


Inga kommentarer: